خبرگزاری دانشجویان ایران “ایسنا” ۱۵:۵۸:۳۳ ۱۳۹۵/۰۲/۰۱        

در برنامه “اصفهان تصویر، واژه اندیشه”  از سه کتاب نفیس در مورد اصفهان رونمایی می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان، در همایش “اصفهان تصویر، واژه اندیشه” که به همت مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان برگزار می‌شود از سه کتاب نفیس رونمایی خواهد شد.
“درآمدی بر شناخت شهر اسلامی- ایرانی نوشته “سیروس شفقی” از جمله این کتاب‌هاست. در این کتاب که در ۱۱ فصل تنظیم‌شده، کوشش شده شهرهای اسلامی گذشته مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد. بارزترین وجه بررسی این کتاب جغرافیای تاریخی است و معرفی شهرهای اسلامی پله اول شناخت و تحقیق در این زمینه است.
کتاب “اصفهان قاب فیروزه‌ای” که در آن عکس‌های “حسین جابری انصاری” در سه بخش تاریخی، اجتماعی و طبیعی از اصفهان گرد آمده از جمله این کتاب‌هاست. این مجموعه که از حالت‌ها و جنبه‌های مختلف آثار تاریخی، وضعیت اجتماعی و فضاهای طبیعی اصفهان را به تصویر کشیده شامل ۲۸۰ عکس می‌شود.
“نام واژه‌های اصفهان” نوشته “اکبر یاوریان” کتاب نفیس دیگری که قرار است در این همایش از آن رونمایی می‌شود. نام واژه‌های اصفهان که در طول تاریخ چندین هزارساله این دیار پیوسته مطرح بوده‌اند، هیچ‌گاه به‌منظور پژوهش و مقایسه در یکجا گرد نیامده‌اند. این کتاب اولین تجربه جدی در گردآوری و پژوهش حدود دویست نام، واژه و لقب برای اصفهان است که به همراه مقدمه مناسب آن می‌تواند راهنمای مفید و قابل‌اعتمادی برای پژوهش‌های بعدی به شمار بیاید.
به گزارش ایسنا؛ این مراسم در روز شنبه ۴ اردیبهشت‌ماه در مسجد شیخ لطف‌الله برگزار خواهد شد و در آن بهمن نامور مطلق معاون صنایع‌دستی کشور، مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان و جمعی از هنرمندان و فرهیختگان و دانشگاهیان کشور حضور خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید